Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

opony do Peugeot 307

Wybierz pojemność silnika

Najpopularniejsze

Pozostałe

Peugeot 307 jest kolejną propozycją francuskiego producenta, która zdobyła zaufanie Polaków. Po naszych ulicach jeździ bardzo dużo egzemplarzy tego pojemnego i wygodnego samochodu rodzinnego klasy C. Model jest doceniany przede wszystkim za dopracowaną konstrukcję, stosunkowo niską awaryjność oraz niedrogie części zamienne. Peugeot 307 zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu w roku 2000. Był produkowany w latach 2001 – 2011 w kilku wersjach nadwozia: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi, 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowe cabrio-coupe (CC).

Jakie opony dla Peugeot 307?

Popularnymi markami opon letnich do Peugeota 307 są Continental, Hankook, Pirelli, Barum i Dębica. Opony zimowe do modelu Peugeot 307 znajdziemy w ofercie Falken, Bridgestone, Firestone, Michelin i Nokian.

Rozmiary opon dla Peugeot 307

Oponami pierwszego wyposażenia dla samochodu Peugeot 307 są 195/65 R15 oraz 205/55 R16. Opcjonalnie możemy zamontować w nim także ogumienie w rozmiarze 205/50 R17, 205/45 R18 lub 215/45 R17.

Jakie ciśnienie w oponach dla Peugeot 307?

Ciśnienie w oponach Peugeota 307 w dużym stopniu wpływa na bezpieczeństwo jazdy i koszty podróżowania. Zbyt niskie obniża efektywność paliwową, skraca żywotność bieżnika i zwiększa ryzyko aquaplaningu (utraty przyczepności na mokrej nawierzchni). Z kolei za wysokie ciśnienie w ogumieniu przyspiesza zużycie elementów zawieszenia i wydłużą drogę hamowania. Z tego względu należy utrzymywać ciśnienie w oponach Peugeota 307 na poziomie zaleconym przez producenta. Taką informację znajdziemy w tabeli ciśnień, w instrukcji obsługi pojazdu lub na naklejce umieszczonej m.in. na klapce wlewu paliwa. Wartość ciśnienia zależy od wersji silnikowej. Dla Peugeota 307 w większości przypadków będzie to 2,4 bar (zarówno dla kół przedniej, jak i tylnej osi). Wyjątkiem może być na przykład opcja 307 Break, w której ciśnienie przedniej osi ma wynosić 2,4 bar, natomiast tylnej powinno mieścić się w zakresie 2,4 – 3,0 bar (w zależności od obciążenia).