Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

opony do Volkswagen Passat

Wybierz pojemność silnika

Najpopularniejsze

Pozostałe

Volkswagen Passat jest samochodem osobowym produkowanym przed niemiecki koncern motoryzacyjny Volkswagen AG od roku 1973. Zalicza się do klasy średniej (segment D), czyli aut dużych i przestronnych. Model doczekał się łącznie 8 edycji (każda oznaczana jest literą B i kolejnymi cyframi). Pierwsza generacja zadebiutowała w 1973, druga (B2) w 1979, trzecia (B3) w 1989, czwarta (B4) w 1993, piąta (B5) w 1996, szósta (B6) w 2005, siódma (B7) w 2010, a ósma (B8) w 2014. W roku 2019 z taśmy produkcyjnej zjechał 30-milioniwy egzemplarz Passata. Model jest jednym z najchętniej wybieranych Volkswagenów wśród polskich kierowców. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku, Passat wiele razy stawał na podium, a raz zajął pierwsze miejsce. Największymi konkurentami modelu są m.in. Mazda 6, Honda Accord, Hyundai Elantra i Ford Fusion. Słowo „passat” pochodzi od nazwy ciepłego, morskiego wiatru wiejącego w strefie międzyzwrotnikowej. Model sprzedawany jest na większości rynków motoryzacyjnych. W zależności od regionu geograficznego Passat dostępny jest także pod innymi oznaczeniami: Carat Argentyna), Santana (Ameryka Południowa), Quantum (Stany Zjednoczone, Kanada), Dasher (Ameryka Północna), Magotan (Chiny).

Jakie opony do VW Passat?

Opony letnie, zimowe i całoroczne do samochodu VW Passat można znaleźć w ofercie Firestone, Pirelli, Barum, Vredestein, Goodyear, Bridgestone, Continental, Falken i Maxxis.

Rozmiary opon dla VW Passat B5, B6, B7 i B8

Oryginalne (fabryczne): 195/65 R15, 205/50 R15, 205/55 R16, 225/45 R17, 235/45 R17. Opcjonalne (zamienniki): 205/55 R16, 215/55 R16, 205/50 R17, 215/45 R17, 225/40 R18, 235/40 R18, 235/40 R19.

Jakie ciśnienie w oponach VW Passat?

Ciśnienie w oponach w istotny sposób wpływa na komfort i bezpieczeństwo podróżowania samochodem osobowym. Warto wiedzieć, że nieprawidłowe jest za równo za niskie jak i zbyt wysokie. Niedopompowane koła przejawiają wyższe opory toczenia, z kolei w przepompowanych dochodzi do szybszego zużywania się bieżnika. Dla poszczególnych wersji modelu VW Passat producent przewidział inne wartości tego parametru. Pokażemy to na kilku przykładach:
  • VW Passat V 1,4 90 kW: 2,1 – 2,3 bar (przód) i 2,1 – 2,8 bar (tył) dla opon 205/55 R16, 215/55 R16, 235/45 R17, 235/40 R18,
  • VW Passat V 1,9 80 kW: 2,2 – 2,4 bar (przód) i 2,2 – 2,9 bar (tył) dla opon 205/55 R16, 215/55 R16, 235/45 R17, 235/40 R18,
  • VW Passat V 3,6 220 kW: 2,9 – 3,2 bar (przód) i 2,9 – 3,5 bar (tył) dla opon 235/40 R18, 235/35 R19,
  • VW Passat VI 1,4 90 kW: 2,1 – 2,3 bar (przód) i 2,1 – 2,8 bar (tył) dla opon 215/55 R16, 235/45 R17, 235/40 R18,
  • VW Passat VI 2,0 147 kW: 2,4 – 2,6 bar (przód) i 2,4 – 3,0 bar (tył) dla opon 215/55 R16, 235/45 R17, 235/40 R18,
  • VW Passat VI 2,0 125 kW: 2,7 – 2,9 bar (przód) i 2,7 – 3,0 bar (tył) dla opon 215/55 R16, 235/45 R17, 235/40 R18,
  • VW Passat VII 2,0 77 kW: 2,6 – 2,8 bar (przód) i 2,6 – 3,0 bar (tył) dla opon 235/45 R17,
  • VW Passat VIII 1,4 92 kW: 2,3 – 2,6 bar (przód) i 2,3 – 3,1 bar (tył) dla opon 215/55 R17, 235/45 R18, 235/40 R19.