osobowy
195/65 R15
letnie
91 (do 615 kg na oponę)
V (do 240 km/h)
8714692260995
bezpieczne
zakupy
wysyłka w
1-2 dni
14 dni na
zwrot
gwarancja
jakości
oficjalny
dystrybutor
bezpłatna wysyłka
SPORTRAC 5
Opona letnia do samochodów klasy średniej o doskonałych parametrach na suchych i mokrych nawierzchniach.
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Gwarancja
Ogólne Warunki Gwarancji z tytułu wad i zużycia opon dystrybuowanych przez
Vredestein Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
1. Gwarant zapewnia dobrą jakość i sprawne działanie Produktów
wyprodukowanych przez Producenta, na które została wydana Karta
Gwarancyjna, przy używaniu ich zgodnie z przeznaczeniem.
2. Ilekroć w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji użyte jest jedno z poniższych określeń, oznaczają one odpowiednio:
„Gwarant” – Vredestein Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie.
„Nabywca”
– oznacza nabywcę Produktu wyprodukowanego przez Producenta. Określenie
to obejmuje zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorców.
„Producent” - Vredestein Banden B. V. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością prawa holenderskiego z siedzibą w Holandii.
“Produkt” – opony osobowe, dostawcze, do pojazdów typu SUV, rolnicze i przemysłowe.
„Gwarancja” – oznacza gwarancję jakości Produktu udzieloną zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Gwarancji przez Gwaranta.
„Numer DOT” – oznacza datę wyprodukowania Produktu przez Producenta, umieszczoną trwale na boku opony.
„Całkowite zużycie Produktu” – sytuacja, w której wysokość rzeźby bieżnika jest niższa niż 1,6 mm.
„Procentowy
stopień zużycia Produktu” - pozostała głębokość bieżnika w używanej
oponie wyliczona w odniesieniu do głębokości bieżnika nowej opony na
podstawie nw. wzoru:
A – stopień zużycia opony (w %)
B – aktualna średnia głębokość bieżnika opony (zmierzona w3 punktach na obwodzie opony (w mm)
C – głębokość bieżnika nowej opony (w mm)
3. Gwarancją objęte są wyłącznie wady Produktu wynikłe podczas jego
eksploatacji z przyczyn tkwiących uprzednio w Produkcie, obejmujące
wady konstrukcyjne, materiałowe i wykonawcze.
4. Gwarant udziela
gwarancji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez okres
gwarancyjny wynoszący 3 (trzy) lata, liczony od daty zakupu Produktu lub
do momentu osiągnięcia Całkowitego zużycia Produktu, w zależności od
tego, co nastąpi wcześniej.
5. Gwarancja nie obejmuje wad Produktu wynikających z:
1)
nieprawidłowego transportu, przechowywania niezgodnie ze standardami
branży oponiarskiej i użytkowania Produktu, podczas których narażony
jest on w szczególności na odkształcenia wynikające z nadmiernych
nacisków, uderzeń, oddziaływania substancji chemicznych i wysokich
temperatur,
2) eksploatacji Produktu niezgodnie z jego przeznaczeniem i/lubparametrami technicznymi,
3) nieprawidłowego montażu lub demontażu Produktu,
4)
eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującego przekroczenie
dopuszczalnej nośności Produktu określonej przez Producenta i/lub
dopuszczalnych nacisków na osi,
wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonych przez obowiązujące przepisy,
5)
niewłaściwego użytkowania i stylu jazdy, w tym w szczególności jazdy z
nadmierną prędkością, gwałtownego hamowania lub przyśpieszania,
6) niewłaściwego stanu technicznego pojazdu,
7) nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji Produktu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych,
8) eksploatacji Produktu z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym w stosunku do zaleceń producenta pojazdu i/lub Producenta,
9) wszelkich uszkodzeń mechanicznych, w tym także spowodowanych oddziaływaniem substancji chemicznych,
10) użycia w zawodach sportowych lub innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego,
11)
zdarzeń naturalnych lub spowodowanych innymi okolicznościami,
pozostającymi poza kontrolą producenta pojazdu i Producenta, w tym w
szczególności takich jak: wypadek
drogowy, pożar, powódź, itp.
6. Gwarancja nie obejmuje Produktów:
1) naprawianych, bez względu na sposób naprawy i podmiot, który naprawy dokonał,
2) bieżnikowanych, bez względu na technologię, jakość wykonania oraz podmiot odpowiedzialny za ten proces,
3) z nieczytelnym, usuniętym lub uszkodzonym numerem DOT.
4) całkowicie zużytych.
7. Celem skorzystania z gwarancji Uprawniony z gwarancji zobowiązany jest dostarczyć Produkt do miejsca jego zakupu.
8. Przyjęcie reklamacji następuje przez sporządzenie stosownego protokołu.
9.
W celu prawidłowego zgłoszenia reklamacji Uprawniony z gwarancji
zobowiązany jest do dostarczenia reklamowanego Produktu do podmiotu
wskazanego w punkcie 7 powyżej, w
terminie nie dłuższym niż 14 dni licząc od daty wykrycia wady,
10. Niezgłoszenie reklamacji w terminie podanym w punkcie 9 wyłącza odpowiedzialność z tytułu gwarancji.
11.
Podstawą skorzystania z uprawnień z tytułu gwarancji jest przedłożenie
przez Uprawnionego z gwarancji ważnej Karty Gwarancyjnej zawierającej
datę sprzedaży, dane Produktu oraz pieczęć
Sprzedawcy, wraz z dowodem
zakupu (paragonem lub fakturąVAT). Karta Gwarancyjna bez powyższych
danych jest nieważna i nie jest dokumentem upoważniającym do
skorzystania z
uprawnień wynikających z gwarancji.
12. Gwarant
oświadcza, iż reklamacja powinna być rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty
dostarczenia reklamowanego Produktu do miejsca jego zakupu, przy czym
Gwarant nie ponosi odpowiedzialności
za opóźnienia w zachowaniu
powyższego terminu, wynikające z przyczyn niezależnych od Gwaranta, a
leżących po stronie Nabywcy i/lub podmiotu przyjmującego reklamację.
13.
W przypadku uznania reklamacji na wadę Produktu zgłoszoną w okresie
obowiązywania gwarancji, określonym w punkcie 4 powyżej, Nabywca ma
prawo:
1) do bezpłatnej wymiany Produktu na nowy, wolny od wad,
jeżeli wada Produktu ujawni się w okresie pierwszych 12 miesięcy
użytkowania Produktu ,
2) do obniżenia kosztu zakupu Produktu, jeżeli
wada Produktu ujawni się w okresie po upływie pierwszych 12 miesięcy
użytkowania Produktu. Koszt zakupu Produktu zostanie
pomniejszony o
kwotę odpowiadającą Procentowemu Stopniowi Zużycia Produktu. Przez koszt
zakupu Produktu rozumie się aktualną na dzień obniżenia kosztu zakupu
Produktu, cenę detaliczną Produktu.
14. W przypadku wystawienia przez
Sprzedawcę na zakupiony Produkt faktury VAT, przyjmuje się, że
Uprawniony z gwarancji będzie wykorzystywał Produkt w ramach prowadzonej
działalności
gospodarczej.
15. Prawa i obowiązki stron
wynikających z niniejszej gwarancji reguluje wyłącznie treść postanowień
ujętych w niniejszych Ogólnych Warunkach Gwarancji.
16. Udzielenie
przez Gwaranta gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza
uprawnień Nabywcy wynikających z Ustawy z dnia 27 lipca 2002r. o
szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej.
Zobacz naszą bogatą ofertę. Znajdź opony idealnie dopasowane do Twojego samochodu.