CELSIUS CARGO
Wytrzymała wzmacniana konstrukcja Celsius Cargo powstała do całorocznej niezawodnej pracy do busów, do vanów w zastosowaniach takich jak lokalne dostawy, usługi i transport. Jest to najnowszy produkt z linii opon wielosezonowych Toyo Celsius, obejmującej również modele Celsius dla samochodów osobowych oraz Celsius dla crossoverów i pojazdów SUV.
Celsius Cargo zapewnia lepszą trakcję na śniegu i lodzie niż typowe opony całoroczne, a zarazem większą trwałość bieżnika niż opony zimowe. Oznaczenie symbolem „góry ze śnieżynką” 3PMSF wskazuje, że opona została zaprojektowana do użytku w trudnych warunkach śniegowych. Dla jej użytkowników oznacza to więcej czasu na pracę i mniej przestojów na wymianę opon.
Wzór bieżnika wielosezonowego obejmuje część zewnętrzną dla osiągów całorocznych i wewnętrzną dla trakcji na śniegu.
Obwodowe żebro i wyższy wskaźnik wypełnienia bieżnika po stronie zewnętrznej maksymalizują osiągi w warunkach mokrych i suchych.
Zygzakowate bloki bieżnika z dużą gęstością lamel, hakami śniegowymi i rowkami odprowadzającymi błoto pośniegowe maksymalizują trakcję w warunkach zimowych.
Wytrzymała ściana boczna dodatkowo chroni busa przed uszkodzeniami od kontaktu z krawężnikiem, a solidny karkas daje doskonałe prowadzenie i stabilność przy częstym zatrzymywaniu i ruszaniu.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).
Gwarancja
1. TRADE-STOMIL Sp. z o.o. gwarantuje nienaganną jakość opon TOYO i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez czas użytkowania w okresie gwarancyjnym.
2. Okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej, niż 60 miesięcy od daty produkcji.
3. Reklamacje należy składać w punkcie zakupu opon w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady wraz z dowodem zakupu. O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu, reklamowaną oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana.
4. Gwarancja zgłoszona po terminie podlega odrzuceniu.
5. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji, z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi zostać zbadana w laboratorium producenta. W takim przypadku sprzedający poinformuje Kupującego o przekazaniu opon do badania, co skutkować będzie wydłużeniem okresu załatwienia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji sprzedawca poinformuje Kupującego w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.
6. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru serii oraz w przypadku, gdy wady są skutkiem:
• nieprawidłowej techniki jazdy,
• nieprawidłowego przechowywania opony,
• nieprawidłowego montażu i demontażu opony,
• eksploatacji w sposób niezgodny z zaleceniami zdefiniowanymi na boku opony,
• uszkodzeń mechanicznych, takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę,
• uszkodzenia celowego,
• trwałego uszkodzeni / zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach,
• wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki,
• uszkodzeń chemicznych,
• naprawiania opon,
• naturalnego procesu starzenia się gumy.
7. Gwarancja nie obejmuje również zużycia bieżnika poniżej głębokości TWI.
8. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej
(złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne).
9. W przypadku uznania reklamacji Kupujący otrzymuje towar wolny od wad, o ile wada została zgłoszona w terminie do 2 lat od daty zakupu. W przypadku zgłoszenia wady w okresie powyżej dwóch lat od daty zakupu, kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia, pomniejszonej o kwotę stanowiącą koszt zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony, o ile Kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia opony.
10. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej, według następującego wzoru:
100 (1-(aktualna głębokość rzeźby w mm))
------------------------------------------------------
(głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)%
11. Producent nie odpowiada za szkody, niedogodności oraz utracone korzyści, powstałe na skutek nie używania pojazdu w wyniku zasadnej reklamacji.