Marka Toyo
Firma została założona w 1945 roku. W 1966 Toyo Tires stało się pierwszym japońskim producentem opon z własną filią w Stanach Zjednoczonych. W skład Toyo Tires Europe wchodzą trzy mniejsze firmy sprzedażowe i dystrybutorzy na wszystkich większych rynkach europejskich.
Opony pokrywają cały wachlarz rynkowych wymagań: od super wydajnej inspirowanych wyścigami linii Proxes, przez linię Open Country dla samochodów 4x4 i SUV-ów, Enviromental Proxes Ne aż do szerokiej gamy opon do ciężarówek. Nie ważne czym jeździsz 4x4, SUV-em czy samochodem dostawczym, Toyo Tires mają opony właśnie dla Ciebie.
Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa
Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na
emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa
oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla
samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).
Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania
Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu
jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę
wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa
opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do
najgorszej (F).
Hałas zewnętrzny toczenia opon
Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba
oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak
graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo
przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej
kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).
Gwarancja
1. TRADE-STOMIL Sp. z o.o. gwarantuje nienaganną jakość opon TOYO i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez czas użytkowania w okresie gwarancyjnym.
2. Okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej, niż 60 miesięcy od daty produkcji.
3. Reklamacje należy składać w punkcie zakupu opon w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady wraz z dowodem zakupu. O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu, reklamowaną oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana.
4. Gwarancja zgłoszona po terminie podlega odrzuceniu.
5. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji, z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi zostać zbadana w laboratorium producenta. W takim przypadku sprzedający poinformuje Kupującego o przekazaniu opon do badania, co skutkować będzie wydłużeniem okresu załatwienia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji sprzedawca poinformuje Kupującego w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.
6. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru serii oraz w przypadku, gdy wady są skutkiem:
• nieprawidłowej techniki jazdy,
• nieprawidłowego przechowywania opony,
• nieprawidłowego montażu i demontażu opony,
• eksploatacji w sposób niezgodny z zaleceniami zdefiniowanymi na boku opony,
• uszkodzeń mechanicznych, takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę,
• uszkodzenia celowego,
• trwałego uszkodzeni / zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach,
• wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki,
• uszkodzeń chemicznych,
• naprawiania opon,
• naturalnego procesu starzenia się gumy.
7. Gwarancja nie obejmuje również zużycia bieżnika poniżej głębokości TWI.
8. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej
(złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne).
9. W przypadku uznania reklamacji Kupujący otrzymuje towar wolny od wad, o ile wada została zgłoszona w terminie do 2 lat od daty zakupu. W przypadku zgłoszenia wady w okresie powyżej dwóch lat od daty zakupu, kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia, pomniejszonej o kwotę stanowiącą koszt zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony, o ile Kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia opony.
10. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej, według następującego wzoru:
100 (1-(aktualna głębokość rzeźby w mm))
------------------------------------------------------
(głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)%
11. Producent nie odpowiada za szkody, niedogodności oraz utracone korzyści, powstałe na skutek nie używania pojazdu w wyniku zasadnej reklamacji.