Ta strona używa COOKIES. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie COOKIES zgodnie z preferencjami przeglądarki. Więcej informacji w polityce COOKIES. ZAMKNIJ I NIE POKAZUJ WIĘCEJ

e
e
72 dB
D
D
B

Hankook Dynapro AT2 RF11 FR

235/60 R16 100T

Typ opon

4x4

Rozmiar

235/60 R16

Sezon

letnie

Rant ochronny

Indeks nośności

100 (do 800 kg na oponę)

Indeks prędkości

T (do 190 km/h)

Kod towaru

1026139

EPREL

470197

Dostępność: średnia ilość
Czas dostawy: 1-2 dni
Rok produkcji: 2023/2024
Cena za sztukę

478.00 zł

bezpieczne
zakupy

wysyłka w
1-2 dni

14 dni na
zwrot

gwarancja
jakości

oficjalny
dystrybutor

bezpłatna wysyłka

Hankook Dynapro AT2 RF11 FR

Opis produktu
Etykieta EU
Nowa Etykieta EU
Gwarancja


Dynapro AT2


  • Nowy standard opon na każdy teren
  • Satysfakcja z jazdy zarówno po szosie, jak i po bezdrożach
  • Zmniejszony szum dzięki zastosowaniu nowej technologii
  • Dłuższy możliwy przebieg w porównaniu z poprzednim modelem

Etykieta UE WE 1222/2009

Opory toczenia - wpływ na zużycie paliwa

Klasy A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają wpływ zastosowanych opon na emisję dwutlenku węgla oraz ilość zużywanego paliwa. Opona o klasę wyższa oznacza niższe zużycie paliwa o ok. 0,10 - 0,15 litra na 100 km (dla samochodu o średnim spalaniu 6,6 l/100km).


Przyczepność na mokrej nawierzchni - droga hamowania

Klasy od A (najlepsza) do G (najgorsza) oznaczają długość hamowania pojazdu jadącego na mokrej nawierzchni z prędkością 80 km/h. Opona o jedną klasę wyższa to skrócenie długości hamowania o ok. 3-6 metrów. Najlepsza klasa opony (A) oznacza krótszą drogę hamowania o ponad 18 metrów w stosunku do najgorszej (F).


Hałas zewnętrzny toczenia opon

Przedstawiony w formie liczbowej oraz w formie znaku graficznego. Liczba oznacza hałas generowany na zewnątrz opony wyrażony w decybelach. Znak graficzny występuje w skali od 1-3 czarnych pasków, które obrazowo przedstawiają głośność opony. Jeden pasek oznacza oponę cichą w swojej kategorii, trzy paski - głośną w swojej kategorii.


Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 1222/2009 (PDF).

Hałas zewnętrzny

Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon


Klasa A

3dB poniżej limitu europejskiego


Klasa B

Zgodny ze starymi europejskimi limitami


Klasa C

Zgodny ze starymi europejskimi limitami

Uwaga

Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.


Przyczepność na lodzie

Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.


Przyczepność na śniegu

Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.

Efektywność paliwowa

Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).

Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.

1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.

Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A

1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.

Uwaga:

Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.


Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)

Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.

2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni

Odległość hamowania

Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)

Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740

Uwaga:

Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.

Gwarancja

KRYTERIA
Niniejsza gwarancja przysługuje nabywcy nowych opon wyprodukowanych przez firmę HANKOOK Tire Co., Ltd. Opony objęte gwarancją muszą być zamontowane na danym pojeździe zgodnie z zaleceniami firmy Hankook.

ZAKRES GWARANCJI ORAZ DŁUGOŚĆ OKRESU OBOWIĄZYWANIA

I. Ważność gwarancji

Niniejsza gwarancja ma moc obowiązującą do czasu, gdy pozostała głębokość rowków bieżnika osiągnie minimalną dopuszczalną głębokość tj. 1,6mm.

Odpowiedzialność Hankook z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej oponie.

II. Warunki rozpatrzenia reklamacji.
  • Zgłoszenie złożone na formularzu dostarczonym przez producenta lub autoryzowanego dealera.
  • Dostarczenie opon.
  • Przedstawienie dowodu kupna lub poprawnie wypełnionej karty gwarancyjnej. W przypadku użytkowników oryginalnego wyposażenia, wymagana jest wyłącznie książeczka gwarancyjna.
  • Każde zgłoszenie może zostać rozpatrzone wyłącznie przez firmę Hankook lub jej autoryzowanego dealera.
  • Aby umożliwić dokonanie badania technicznego przez firmę Hankook lub jej autoryzowanego dealera, użytkownik jest zobowiązany dostarczyć opony do jednego z punktów serwisowych, a jeśli usterka opony jest widoczna dopiero po napompowaniu to razem z obręczą, na której eksploatowana była opona.

III. Rekompensata.

Firma Hankook udzieli rekompensaty na następujących warunkach:

SZCZEGÓŁOWE WARUNKI OPISUJE ZAŁĄCZNIK

CZEGO NIE OBEJMUJE GWARANCJA

Niniejsza gwarancja nie obejmuje opon:

1. Po naprawie, niezależnie od metody naprawy, zakresu i osoby, która ją przeprowadziła.

2. Których bieżnik został zużyty w sposób nierównomierny lub opon uszkodzonych w wyniku:
  • Uszkodzonych w wyniku zagrożeń drogowych (przebicia, przecięcia, rozdarcia, uszkodzenia wynikające od uderzeń o przeszkody).
  • Działania ognia lub wypadku.
  • Eksploatacji z nieprawidłowym ciśnieniem powietrza, z przeciążeniem, eksploatacji przy nadmiernej prędkości, nieprawidłowego montażu lub demontażu, eksploatacji bez wystarczającego ciśnienia powietrza, jazdy po nieutwardzonych drogach, wyścigów, wandalizmu, szkody wyrządzonej umyślnie lub innego niewłaściwego użytkowania.
  • Zniszczeń z powodu nieprawidłowej geometrii kół, niewyważonych kół, wadliwych hamulców lub amortyzatora.
  • Korzystania z łańcuchów na opony.
  • Działania substancji chemicznych (np. wypełniaczy, uszczelniaczy, substancji wyważających lub innych).
3. Eksploatowanych po przebiciu lub z za niskim lub z za wysokim niż zalecane ciśnieniem.
4. Z pęknięciami starzeniowymi i ozonowymi, których data produkcji jest starsza niż 4 lata i opon przechowywanych w
nieodpowiedni sposób.
5. O głębokości bieżnika mniejszej niż wymagane minimum tj. 1,6 mm.
6. Z uszkodzonym lub nieczytelnym numerem seryjnym lub DOT.
7. Powodujących zakłócenia podczas jazdy (np. wibracje, ściąganie pojazdu, nadmierna generacja hałasu) a spowodowanych uszkodzonymi obręczami lub ze zużyciem bieżnika większym niż 0,8mm od oryginalnej głębokości rowków bieżnika.
8. Bez oznaczeń homologacji “E” na bocznej ścianie opony.

Gwarancja nie obejmuje również:

1.Roszczeń odszkodowawczych ani roszczeń o zadośćuczynienie z tytułu opóźnienia w podróży, chwilowego unieruchomienia pojazdu, kosztów oraz niewygody związanych ze składaniem zgłoszenia, wezwania serwisu technicznego, dodatkowej podróży, dodatkowych wydatków, sprowadzenia pojazdu, wynajęcia pojazdu zastępczego bądź przeładowania pojazdu.

2. Jakichkolwiek utraconych korzyści lub innych uszczerbków na majątku takich jak: straty finansowe, utracone zyski, dochody,spodziewane oszczędności, spadek wartości firmy, itd.

3. Innych uszkodzeń, strat oraz obrażeń spowodowanych bezpośrednio lub pośrednio usterką opony, nieprawidłowym montażem, zaniedbaniem bądź nieprawidłowym serwisowaniem opon.

PODSTAWOWE ZASADY BEZPIECZNEGO UŻYTKOWANIA

• Okresowo sprawdzać ciśnienie w oponach.
• Sprawdzać oponę/y pod kątem nierównomiernego zużycia bieżnika, pęknięć, wybrzuszeń, ciał obcych lub uszkodzeń.
• Pamiętać o sprawdzeniu indeksu nośności oraz prędkości opon.
• Sprawdzać stan opon. Opony należy najpóźniej wymienić, kiedy głębokość bieżnika osiąga minimalną dopuszczalną wartość, która wynosi 1,6mm.
• Nie wolno przeciążać pojazdu. Należy sprawdzić indeks nośności opon lub zapoznać się z instrukcją użytkownika pojazdu, w celu sprawdzenia maksymalnego dopuszczalnego obciążenia dla jednej opony przy maksymalnej dopuszczalnej dla danej opony prędkości.

PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE POWIETRZA

Ciśnienie w oponach ma wpływ na ich żywotność oraz stanowi istotny element bezpieczeństwa. Informacje dotyczące odpowiedniego ciśnienia można znaleźć w instrukcji obsługi pojazdu. Nieprawidłowy poziom ciśnienia w oponach powoduje zmniejszenie przyczepności oraz przedwczesne lub nierównomierne zużycie bieżnika. Może to utrudniać prowadzenie pojazdu i jest szczególnie niebezpieczne przy skręcaniu przy dużych prędkościach. Ze względu na naturalny proces zmniejszania się ciśnienia powietrza w miarę upływu czasu, należy je sprawdzać przynajmniej jeden raz w miesiącu. Ciśnienie należy zawsze sprawdzać w oponach chłodnych, czyli na pojeździe, który nie eksploatowano przez co najmniej 3 godziny. Należy również sprawdzać ciśnienie w kole zapasowym.
• Uwaga: Nie wolno redukować ciśnienia powietrza z kół, które wzrosło w wyniku rozgrzania opon podczas eksploatacji.

Szukasz innych opon samochodowych?

Zobacz naszą bogatą ofertę. Znajdź opony idealnie dopasowane do Twojego samochodu.